Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Je zaak in Google Mijn Bedrijf plaatsen.

in Google

Met Google Mijn Bedrijf worden je gegevens via één centrale bedrijfsvermelding getoond op de resultatenpagina’s, Google Maps en Google+ zodat klanten je altijd kunnen vinden.

Het voordeel is dat je via een bedrijfsvermelding veel beter gaat opvallen in de zoekresultaten. Wanneer mensen mobiel naar jouw bedrijf zoeken, dan kunnen ze bovendien via één klik naar je bellen en zien ze ook een directe link naar de routebeschrijving en naar je website.

Zoek eens je eigen bedrijfsnaam in Google en kijk wat er op het scherm verschijnt. Worden al je bedrijfsgegevens, foto’s, beoordelingen, liggingsplan en zelfs Google street view toegankelijk? Prima. Dan heb je dit al goed op orde.

Zie je geen bedrijfsvermelding verschijnen? Dan is er werk aan de winkel.

zoekresultaat Google Mijn Bedrijfzoekresultaat Google Mijn Bedrijf

Een bedrijfsvermelding aanmaken

  • Surf naar https://www.google.be/business en klik op ‘aan de slag’.
  • Hierna doorloop je een stappenplan waarbij je je bedrijfsnaam, locatie, bedrijfscategorie en contactgegevens kan invullen.
  • Het kan zijn dat je zaak al in de lijst staat omdat Google vaak automatisch bedrijfsvermeldingen aanmaakt. In dat geval is het belangrijk om die vermelding op te eisen en vervolgens je gegevens te controleren en aan te vullen.

Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?

  • Je bedrijfsgegevens op Google aanmelden is eenvoudig en gratis.
  • Heb je al een website, dan is Google Mijn Bedrijf een nuttige aanvulling.
  • Je valt meer op in de zoekresultaten.
  • Merk je dat je locatie op de kaart niet helemaal overeenkomt met de werkelijke locatie? Dan kan je het markeerpunt aanpassen naar wens.
  • Voeg openingsuren toe, zodat mensen weten wanneer ze je kunnen bereiken. Bovendien kan je ook afwijkende openingsuren ingeven. Ben je bijvoorbeeld op vakantie of ben je open op een feestdag? Dan kan je dat ook aangeven.
  • Voeg een bedrijfscategorie toe, zodat mensen ook jouw bedrijf kunnen vinden wanneer ze naar die categorie zoeken.
  • Voeg foto’s van je winkel of bedrijf toe.
  • Mensen kunnen reviews achterlaten.
  • Via “Insights” krijg je statistische gegevens over hoe mensen op je bedrijfsinformatie op Google reageren en waar ze op klikken. Je weet zelfs geslacht en leeftijd van die bezoekers.
  • Heb je meerdere vestigingen, dan worden die netjes op een Google Map getoond.

Google My Business meerdere locaties

Voeg hier je bedrijf toe in Google.