Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Online platform voor geschillenbeslechting online winkels

Geschreven door VLAIO op

Als u een geschil met een consument heeft en dit liever niet voor de rechter wilt laten komen, is alternatieve geschillenbeslechting misschien iets voor u. In vergelijking met de gang naar de rechter is alternatieve geschillenbeslechting meestal sneller, eenvoudiger en goedkoper. Er zijn verschillende mogelijkheden om een klacht op te lossen zonder naar de rechter te stappen, zoals mediation, bemiddeling, arbitrage, een ombudsman of een klachtencommissie. 

U of de consument vraagt een neutrale derde partij om als bemiddelaar op te treden. Deze neutrale derde partij wordt een geschillenorgaan genoemd. Dit orgaan kan een oplossing voorstellen of opleggen, of gewoon met beide partijen bespreken hoe er een oplossing gevonden kan worden.

Alternatieve geschillenbeslechting bespaart veel kosten en bevordert de verkoop van goederen en diensten in uw land of in het buitenland, online en offline. Het kan u ook helpen uw zakelijke reputatie en uw klantencontacten goed te houden.

Lees meer: https://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/resolving-disputes/index_nl.htm

Recente artikels

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws, events en opleidingen.