Gebrek aan kennis en gebrek aan tijd zijn twee voorname redenen waarom handelaars vooralsnog niet de nodige stappen zetten op vlak van online marketing en/of e-commerce. Om aan het gebrek aan kennis tegemoet te komen, vindt u alvast op deze site heel wat nuttige tools en info.
Om u verder bij te scholen, kunt u voortaan ook nog een beroep doen op de e-learningmodule 'E-commerce en e-marketing' van VDAB. Deze cursus neemt je mee in de wereld van de e-commerce en e-marketing. De grote kapstok is de customer journey, waarbij de klant centraal staat. Zijn 'reis', zijn beleving moet optimaal zijn. Hoe kunnen webshop, search engine marketing, GDPR, online klantenservice, e-mailmarketing en socialemediamarketing hiertoe bijdragen? Lees en ervaar!
Onderstaande thema's zijn beschikbaar. Je kan ze lineair doornemen of enkel het thema kiezen waarover je meer wenst te weten.
- Customer journey
- Webshop
- Search Engine Marketing (SEM)
- General data protection regulation (GDPR)
- Online klantenservice
- E-mailmarketing
- Socialemediamarketing
Als handelaar kunt u zelf de opleiding online volgen. Maar het is zeker aangewezen om ook uw medewerkers vertrouwd te maken met online marketing via deze opleiding. Zo verhoogd u het kennisniveau in uw handelszaak en kunt u uw medewerker(s) inschakelen voor (specifieke delen van) online marketing van de zaak!
Meer weten over deze e-learning? Lees meer op:
https://www.vdab.be/opleidingen/aanbod/800861/cursus/172254/E-commerce_en_e-marketing-online