Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Digital marketeer - Starter: leer de basics in online advertising & analytics

U bent geen marketing professional, maar u wilt toch leren werken met Google en Facebook, de meest gebruikte Digitale Marketingkanalen? Bent u er nog niet uit of u dat zelf wilt doen of dit aan een externe partij wilt uitbesteden?

Volg dan dit traject voor starters en u leert de basics! U gaat aan de slag met:

  1. Google Ads: leer Google advertenties (SEA) opmaken
  2. Google Analytics: leer een account opzetten, data structureren, analyses maken, …
  3. Facebook Advertising: leer Facebook advertenties opzetten

Programma
1. Starten met Google Ads: leer de basics in het opzetten van Google advertenties

Topics in deze module:

  • SETUP. U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • BIEDINGSSYSTEEM. U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • ZOEKWOORDENONDERZOEK. U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN. U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.
  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

2. Starten met Google Analytics: leer de basics: een account opzetten, data structureren, analyses maken, …

    Topics in deze module:

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.

3. Starten met Facebook advertising: leer de basics in het opzetten van Facebook advertenties

    Topics in deze module:

  • SETUP. U leert werken met de Facebook bedrijfsmanager en we installeren de Facebook tracking pixel.
  • CONTENTKALENDER. U leert werken met een contentkalender voor sociale media berichten en betalende advertenties.
  • DOELSTELLINGEN. U leert werken met de verschillende doelstellingen in Facebook volgens het See-Think-Do-Care model van Google.
  • TYPE ADVERTENTIES. U leert werken met de verschillende type advertenties en u krijgt tips en tricks voor uw campagnes.
  • RAPPORTAGE. U leert werken met campagne tracking en u eert verschillende aangepaste rapporten op te maken om uw marketinginspanningen beter te analyseren en te begrijpen.

ook les op 11 en 18 oktober 2022

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie SBM Roeselare Oostnieuwkerksesteenweg 111 8800 Roeselare
  • Datum 4 oktober 2022 om 09:30
  • Prijs €673,37
  • Organisator SBM
  • Website organisator https://sbm.be/
  • Onderwerp e-marketing / online marketing / digitale marketing