Adverteren op social media
Tijdens deze opleiding leer je adverteren op de meest gekende sociale media kanalen: Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarnaast word je ook wijzer op vlak van adverteren in Google. Je ontdekt per platform de do's en don'ts wat adverteren betreft. Deze opleiding focust zich vooral op de functie 'adverteren' die elk platform ter beschikking stelt en de instellingen die hiermee gepaard gaan. Voor de inhoud van een geslaagde advertentie verwijzen wij jou naar de opleiding over 'contentmarketing'.
Programma
Facebook en Instagram
- Advertentietool
- Kostenefficiënt berichten promoten
- Wervende advertenties schrijven
- ‘Cost per click’ en andere parameters
- De LinkedIn campaign manage
- De verschillende advertentievormen
- Targetted audiences: filters die je helpen om je doelgroep samen te stellen
- Analyseer de resultaten van je campagnes
- Zoekwoordanalyse
- Advertentietypes
- Zelf een Google Ads campagne opstellen
- Je eigen website optimaliseren
- Opvolgen van je eigen campagne
Inschrijven