Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Schrijven van commerciële brieven en persberichten (Gent)

Overtuigende en boeiende teksten schrijven, dat is de kunst. In korte sessies leren we u de knepen van het vak zodat u als geen ander weet hoe u uw doelpubliek moet aanspreken en hen moet overtuigen. Daarnaast weet u ook hoe u uw teksten laat aansluiten op de bestaande strategie. Na deze cursus heeft u de tools en de mindset om uw creatieve brein aan het werk te zetten, en kan u direct beginnen met het creëren van content die precies aan de eisen van de klant voldoet. Tijdens de opleiding zelf wordt er voldoende tijd voorzien voor feedback op eigen teksten en zal er ijverig worden geoefend.

•Commerciële en administratieve medewerkers

•Marketing- en communicatiemedewerkers
•Zaakvoerders

 


1. Commerciële brieven
•Kenmerken van een commerciële tekst
•Kennismaking met de AIDA-structuur
•Doel en doelgroep bepalen
•Kernboodschap bepalen
•Schrijftips om te overtuigen en aan te zetten tot actie
•Feedback op eigen commerciële teksten
•Praktijkoefeningen

2. Persberichten
•Kenmerken van een goed persbericht
•Doel en doelgroep bepalen
•Kernboodschap bepalen
•Schrijftips om een evenwicht te vinden tussen informeren en overtuigen
•Persbericht kant-en-klaar maken
•Praktijkoefeningen

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Campus Gent, Autoweg-Zuid 3, 9051 Afsnee
  • Datum 17 mei om 09:00
  • Prijs €100
  • Organisator Syntra Midden-Vlaanderen
  • Website organisator https://www.syntra-mvl.be/
  • Onderwerp