Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Vergroot de beleving in uw winkel met het Retail Innovatietraject! (Hasselt)

In de fysieke winkel draait het vandaag allemaal om beleving, zintuiglijke prikkels en storytelling. Maar wat betekent dat concreet voor u? Hoe maakt u uw handelszaak meer zichtbaar in het straatbeeld? Hoe vergroot u de beleving in uw winkel? En hoe kunnen nieuwe technologieën en het internet uw klanten nog beter helpen bij het kiezen, het kopen en het betalen?

Tijdens het Retail Innovatietraject krijgt u op 5 maandagvoormiddagen concrete tips die vertaald worden naar uw eigen zaak. U leert van experten en kan ervaringen uitwisselen met een tiental collega’s die ook willen vernieuwen. De praktijk staat centraal in dit traject!

Programma:

Sessie 1 op 10 oktober: Brand Awareness - spreker: Aline Juliá (bekend van de VTM-televisiereeks 'Werk aan de Winkel' en ‘Mijn Restaurant’, en lector aan de Karel de Grote Hogeschool)

Hoe kan u uw winkelconcept ook in alle aspecten van uw zaakvoering doortrekken, gaande van uw huisstijl, uw verhaal, de uitstraling van de site, …? Kortom: van standaard promotie naar een merkidentiteit.

Sessie 2 op 17 oktober: Retail Design - spreker: Katelijn Quartier (docente aan de Universiteit Hasselt en zaakvoerder van retail designbureau Retailology)

Hoe kan u de klant een unieke beleving geven door middel van het ontwerp van uw fysieke winkel? Naast ruimtelijke aspecten is er aandacht voor de zintuiglijke ervaringen, de beleving! De korte theorie wordt gevolgd door praktische implicaties, toegelicht aan de hand van inspirerende (en herkenbare) voorbeelden.

Sessie 3 op 24 oktober: vervolg Retail Design - spreker: Katelijn Quartier

Sessie 4 op 7 november: Nieuwe technologieën in uw zaak - spreker: Steven Saenen (Retail belevingsmanager, trainer en coach)

Zijn nieuwe technologieën iets voor uw zaak? En hoe zorgt u ervoor dat de verschillende kanalen (online-offline) elkaar versterken? Aan de hand van ‘hotspots’ in de winkel (ingang/uitgang, paskamers, promotiepunten, kassa, …) zoomen we dieper in op verschillende nieuwe toepassingen die de winkelbeleving kunnen verhogen en uw klanten nog meer ondersteunen bij het kiezen, het kopen en het betalen.

Sessie 5 op 14 november: Web usability & conversie – spreker: Liesbeth Weeghmans (online belevingsexpert en zaakvoerder van UX consult)

Online aanwezigheid is vandaag van levensbelang voor een zaak. Maar hoe ziet een gebruiksvriendelijke website eruit en zorgt u voor een optimale conversie? Met andere woorden: hoe zorgt u met minder kosten voor meer omzet en meer tevreden bezoekers? U krijgt concrete en toepasbare aanbevelingen voor alle pijnpunten.

Data:

10/10 – 17/10 – 24/10 – 7/11 – 14/11, telkens op maandag van 10.00 tot 14.00 uur

Doelgroep:

Dit Innovatietraject richt zich specifiek tot handelaars met een fysieke zaak, die al een up-to-date website hebben en die willen vernieuwen. We leggen de focus op 'mode-en trendgevoelige' sectoren en houden ook rekening met concurrentïële omstandigheden. Gezien het aantal plaatsen beperkt is tot 18, kunnen maximaal 2 deelnemers per bedrijf zich inschrijven.

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Unizo Limburg, Maastrichtersteenweg 254, 3500 Hasselt
  • Datum 10 oktober 2016 om 10:00 tot 14:00
  • Prijs €375
  • Organisator Unizo
  • Website organisator www.unizo.be
  • Onderwerp innovatie