Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Durf online verkopen! E-commerce voor de KMO en detailhandel - Turnhout

OMSCHRIJVING

Sinds enkele decennia wordt onze samenleving sterk beïnvloed door de internetrevolutie en het steeds hogere tempo van technologische ontwikkelingen en innovaties in ICT. Dit heeft ontegensprekelijk een grote impact op het bedrijfsleven. Aangestuurd door een generatie consumenten die is opgegroeid in een sterk gedigitaliseerde samenleving, kiest een groeiend aantal ondernemers actief in de detailhandel voor de uitbouw van één of meerdere vormen van e-commerce. Deze vorming wordt voor daarom een heterogene groep KMO-bedrijven georganiseerd en wil de deelnemers op een interactieve en bevattelijke wijze inspireren over de hedendaagse trends, vraagstukken en concrete ondernemerskansen en uitdagingen in e-commerce voor het eigen KMO-bedrijf.

WAT KENT MEN NA HET VOLGEN VAN DEZE OPLEIDING?

Deelnemers verwerven tijdens deze vorming strategische en praktische kennis om vanuit de eigen doelstellingen en kennisnoden alle potentiële opportuniteiten in webondernemen af te leiden. Op basis van een persoonlijk adviesrapport voor e-commerce - dat tussen de lestijden door via het door Agentschap Ondernemen ter beschikking gestelde businesskompas individueel wordt ingevuld en vervolgens in groep op trends wordt geanalyseerd - wordt een fictieve webshopcase verder uitgewerkt. Hierdoor kan het internetondernemen in de detailhandel op de meest bevattelijke wijze worden gesimuleerd bij en op maat van de lesdeelnemers.

Het denk- en doeproces wordt vervolgens vanuit de eigen ervaring en verworven kennis in groep - en via de docent - vertaald in een operationele testwebwinkel die werd vormgegeven door het stap-per-stap opbouwen van alle strategische en commerciële bouwstenen van de lescase. Na het volgen van dit traject kunnen de cursisten aldus hun kennis toepassen in het opstellen en uitvoeren van een succesvol webondernemingsplan en rekening houden met alle valkuilen en commerciële kansen van een online webwinkel.

PROGRAMMA

Sessie 1: Waarom en hoe start ik met een webshop?

Sessie 2: Hoe wordt mijn webwinkel winstgevend?

Sessie 3: Teamworkshop: een e-businessplan opstellen

Sessie 4: Groepscase: maak een eigen webshop

Inschrijven

Praktische informatie